CoolClimate telt af naar het officiële einde van de eerste 100 dagen van het kabinet.

ekende Nederlanders en milieuorganisaties voeren tijdens een klimaatvierdaagse actie tegen klimaatverandering onder het motto "Hoe Cool is het kabinet?" De initiatiefnemers hopen dat er donderdag 14 juni stevige maatregelen zullen staan in het beleidsprogramma van het kabinet.

CoolClimate voert vier dagen lang actie voor een beter klimaat. Bekende CoolClimateers als Jan Pronk, Lenette van Dongen, Elsemieke Havenga en Femke Halsema reizen met de CoolClimateCamper langs plekken die te maken hebben met de bouw van nieuwe kolencentrales, overmatig vliegverkeer, de olieverslaving en de internationale gevolgen van klimaatverandering.

Op 16 mei jl. presenteerde CoolClimate zich in Den Haag als Nationale Klimaatcoalitie. Minister Cramer (Milieu) zegde daarbij toe haar best te doen om de CoolClimate-eisen de komende vier jaar in te willigen. Op 14 juni a.s., voorafgaand aan de presentatie van het beleidsprogramma van het kabinet, doet CoolClimate een laatste oproep aan het kabinet. Dit gebeurt tijdens een Noordpool-actie voor de deur van de Tweede Kamer.

Locatie en tijd:

Donderdag 14 juni, 11.00 uur. Verander het klimaat, hier en wereldwijd.

Locatie: Het Plein, Den Haag, voor de ingang van de Tweede Kamer. Met Jan Pronk, Femke Halsema, Elsemieke Havenga en een vertegenwoordiger van het kabinet.

CoolClimate is: Wubbo Ockels, Henny Huisman, Femke Halsema, Beau van Erven Dorens, Geert Mak, Kim van Kooten, Jan Rotmans, Henk van der Kolk, Michiel Veenstra, Pier Vellinga, Floortje Dessing, Elsemieke Havenga, Doekle Terpstra, Simone Kleinsma, Khalid Boulahrouz, Ellen ten Damme, Ed Nijpels, Willemijn Verloop, Peter Timofeeff, Britta Böhler, Jan Pronk, Lucas Reijnders, Sonja Barend, Felix Rottenberg, Lousewies van der Laan, Maurits Groen, Wijnand Duyvendak, Filemon Wesselink, Mathilde Santing, Hans Opschoor, Harry de Winter, Peter van Wijmen, Peter Blom, Bob Crébas, Hany Abu-Assad, Manuëla Kemp, Awraham Soetendorp, Hugo van der Steenhoven, Jean-Marc van Tol, Boris van der Ham, Esmé Wiegman, Michiel de Haan, Lenette van Dongen; en de organisaties Greenpeace, Natuur en Milieu, Natuurmonumenten, GroenLinks, Milieudefensie, Oxfam-Novib, Vogelbescherming Nederland, Provinciale Milieufederaties, Waddenvereniging, Fietsersbond, WISE, Partij voor de Dieren en Both Ends.