Fietsen in IJsselstein wat kan er beter ? Kom en denk mee op 22 mei aanstaande !!

Op 22 mei organiseert GroenLinks IJsselstein een avond over het fietsbeleid. De avond vindt plaats in de Ontmoetingskerk Andorrastraat 2 te IJsselstein.

Veel mensen fietsen door IJsselstein. Toch ervaart elke fietser dat er onvoldoende rekening met hem of haar gehouden wordt. Het gemeentebestuur zegt al jaren dat ze het fietsen binnen IJsselstein wil stimuleren, maar het is GroenLinks die het initiatief neemt om een fietscirculatieplan voor IJsselstein op te stellen.

GroenLinks wil met zoveel mogelijk mensen nagaan wat de meest gebruikte fietsroutes door IJsselstein zijn en waar hinderlijke knelpunten zitten.

Op basis van deze informatie zal GroenLinks een conceptnota opstellen.

Die nota zal op 8 september worden gepresenteerd en vervolgens aangeboden aan het college van B en W.

Het programma ziet er als volgt uit:

1. Opening.
  2. Korte inleiding over Verkeerscirculatieplan en Gemeentelijke Verkeers- en vervoersplan
  3. In groepen fietsers bespreken wat de meest gebruikte fietsroutes zijn door IJsselstein. Routes naar Nieuwegein en/of Utrecht, naar het centrum van IJsselstein en naar de verschillende wijken.
  4. Vaststellen van de meest gebruikte fietsroutes
  5. Korte inleiding over kenmerken van goede en veilige fietsroutes