Op woensdag 25 mei brengt een deel van de Statenfractie van GroenLinks in de Provincie Utrecht een werkbezoek aan onze plaatselijke GroenLinks afdeling.

Het bezoek zal vooral in het teken staan van een nadere kennismaking met de nieuwe GroenLinks wethouder Hans Lappee. Deze werd op 3 februari 2005 door de meerderheid van de IJsselsteinse gemeenteraad als wethouder gekozen, nadat het vorige college op 6 oktober 2004 ten val was gekomen. Na ruim 3 maanden is er alle aanleiding om te bekijken of de Statenfractie en de IJsselsteinse GroenLinksfractie iets voor elkaar kunnen betekenen, als het gaat om het realiseren van GroenLinkse politieke wensen en ideeën in de provincie Utrecht en de gemeente IJsselstein in het bijzonder.

Het werkbezoek van de Statenfractie wordt tevens benut om gezamenlijk een kijkje te gaan nemen bij de Nedereindse Plas.

Hier zullen de heren Wiss en Welter, beiden werkzaam bij het Recreatieschap Stichtse Groenlanden, de beheerder van de Nedereindse Plas, zich bij het gezelschap voegen.

Zij zullen de aanwezige GroenLinks politici tekst en uitleg geven over de geplande saneringswerkzaamheden en de mogelijkheden voor waterrecreatie, welke hierdoor op termijn weer zullen worden gecreëerd. Daarbij wordt ook de mogelijkheid van zwemmen niet uitgesloten geacht.

Inmiddels zijn Provinciale Staten van Utrecht, inclusief de GroenLinks fractie, akkoord gegaan met een dergelijk saneringsvoorstel. De gemeenteraadsfractie van GroenLinks in IJsselstein heeft nog zo zijn twijfels over het te bereiken resultaat. Dit zal dus zeker tijdens het werkbezoek onderwerp van gesprek zijn.