Laten we van IJsselstein ook een stad maken met het grootste door burgers aangelegde kerstboompark. Dat zal onze stad tot een unieke bomenstad maken en haar eeuwige roem doen verwerven.

IJsselstein heeft iets met bomen. We hebben 800 soorten appelbomen en 200 soorten perenbomen op de gemeentegrond staan groeien en bloeien. Dat geeft onze stad internationale allure.

We hebben de grootste Kerstboom van de wereld die met groene stroom een fantastisch baken van licht is in deze duistere periode van het jaar. Dat geeft onze stad internationale faam.

Waarom en hoe pakken we dat aan.

De ‘kerstboom’ verbruikt energie. Dat kunnen we compenseren met aanplant van bomen. Als alle burgers van IJsselstein na de kerst op zaterdag 5 januari hun kerstboom met kluit kunnen komen planten onder de grote kerstboom, of een andere plaats in de gemeente, wordt daarmee een goede start gemaakt. Jaarlijks komen er dan tientallen bomen bij. Na enkele jaren is het park net zo bekend als de ‘kerstboom’ en de fruitbomen.

Groenlinks IJsselstein vraagt het college dit idee in overweging te nemen, een geschikte plaats beschikbaar te stellen en zo’n kerstboomplantdag te organiseren.