Binnenkort worden er in IJsselstein maximaal 150 oorlogsvluchtelingen tijdelijk opgevangen in sporthal de Oever. GroenLinks IJsselstein is daar groot voorstander van.

De situatie op veel plaatsen in de wereld is ellendig, zeker nu in Syrië, waar talloze mensen op de vlucht zijn voor oorlog, tirannie, bommen, haat, honger. Dat er gevluchte mensen ook naar Nederland, IJsselstein, komen doet een beroep op onze politieke grondbeginselen van solidariteit en hulp geven aan mensen die dat nodig hebben. Oorlogsvluchtelingen hebben daar recht op vinden wij. Het zijn mensen op zoek naar vrede, veiligheid, vrijheid, eten, onderdak, iets wat voor ons zo gewoon is.

Goed dat we in IJsselstein ook ons steentje bijdragen aan de opvang van vluchtelingen! Laten we er met zo veel mogelijk mensen voor proberen te zorgen dat hun verblijf hier zo goed mogelijk verloopt.

We hopen dat de inwoners van IJsselstein zich massaal solidair tonen en dat een ieder bijdraagt op de manier die bij hem/haar past. Er is een Facebooksite 'IJsselstein helpt vluchtelingen'. Gelukkig hebben velen zich al aangemeld om te helpen. Blijf deze site echter in de gaten houden voor mogelijke oproepen voor spullen. Kijk ook op www.ijsselstein.nl/opvang voor het liveblog van de gemeente.